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Outside the law

Your mind is continuously creating distractions. Just watch your mind, and you will understand what Buddha is saying. It never allows you to sit silently even for a few moments. If you sit silently it says, “Why not listen to the radio? The newspaper must have come, the mail may have arrived. Why not go to the movie? Why not watch TV?” If you are in the shop your mind says, “Go home, rest – you are tired.” If you are at home your mind says, “What you are doing here, wasting your time? Go to the shop – you could have earned something!”
あなたの精神は注意散漫を継続的に作成している。まさに、あなたの精神、およびあなたが仏が言っていることを理解することを注意しなさい。それは、決して、少しの瞬間の間でさえあなたが静かに座ることを可能にしない。もしあなたがそれを静かに座らせるならば言う。「ラジオを聞いてはどうか?新聞は来るにちがいなく、メールは到着したかもしれない。映画に行ってはどうか?テレビを見てはどうか?」もしあなたが店にいるならば、あなたの精神は、「家に帰る、休息--あなたは疲れている。」と言う。もしあなたが家にいるならば、あなたの精神が言う。「あなたはここで何をしているか あなたの時間を浪費する ?店に行きなさい--あなたは何かを得たかもしれない!」
 The mind never allows you to be where you are, it never allows you to see things as they are. It is always taking you somewhere else, either into the past or into the future; it never allows you to be in the present. Either it drags you into memories – which are nothing but footprints on
the sands of time – or it drags you into the future: great projections, great expectations, desires, goals ... And you become so much involved with them – as if they have some reality! And the reality is slipping out of your hands while you are engaged in all these trips into the past, into the future.
精神は、決して、あなたが、あなたがいて、決して、それが、それらがそうであるのであなたが物を見ることを可能にしない所であることを可能にしない。それは他にどこかでいつも過去または未来にあなたを取っている;それは、決して、あなたが現在にいることを可能にしない。どちらそれでもあなたをメモリーに引きずる--どれがオンのフットプリントを除いた何もではないか
時間の砂粒--または、それはあなたを未来に引きずる:大きい投影、大きい予想、欲望、ゴール… そして、あなたは、そんなに多く、それらに没頭する--まるでそれらがいくらかの現実を持っているかのように!そして、あなたが過去に未来にすべてのこれらの旅行に従事している間、現実はあなたの手から滑り落ちている。
 The mind never allows you and will never allow you to see that which is; it always takes you to that which is not.
 One of the names of Buddha is Tathagata – one who lives in suchness, one who has become free from all the distractions of the mind. And the miracle is that the mind consists only of distraction, so once you are free of all distractions there is no mind left. In the present there is no mind. In the present there is only consciousness, awareness, watchfulness.
精神は決してあなたを許さず、決して、あなたが見ること であるthat which を可能にしない;それは、いつも、あなたを、ではないそれに連れて行く。
 仏の名前のうちの1つは如来である--このようなもの、精神のすべての注意散漫がなくなった人に住んでいる人。そして、奇跡は、精神が注意散漫だけから成ることである。従って、一度、あなたにはそこのすべての注意散漫がない 全然精神左ではない 。プレゼントには、精神が全然ない。プレゼントには、意識、自覚、用心深さだけがある。
 Live in the world, but not through the mind. Don’t let the past or the future stand between you and reality. And if you can manage the state of no-mind even for a few moments – that’s what meditation is all about – you will be surprised: suddenly you are in rhythm with existence. You will know what Buddha calls aes dhammo sanantano – the eternal law.
世界に住みなさい。精神によるnot。過去または未来をあなたと現実の間に立たせてはならない。そして、もしあなたが無精神 それゆえ 少しの瞬間 でさえの国家を管理できて、--それが、どんなメディテーションすべてがあるかである--ならば、あなたは驚く:突然、あなたは、存在を持つリズムにいる。あなたは、仏が何をaes dhammo sanantanoを呼ぶかを知るであろう--永遠の法律。
The mind never allows you to be where you are,
it never allows you to see things as they are. Either it drags you into memories — which are nothing but footprints on the sands of time — or it drags you into the future: great projections,
great expectations, desires, goals ...
And you become so much involved with them,
as if they have some reality!
Live in the world, but not through the mind. Don’t let the past or the future stand between you and reality. And you will know what Buddha calls the eternal law. You will pulsate with it, vibrate with it. You will be just a wave in the great ocean of the law. You will be in such attunement, in such at-onement, in such deep harmony and accord that the whole sky will start showering flowers on you, the whole existence will rejoice with you.
精神は、決して、あなたが、あなたがいる所であることを可能にしない、
それは、決して、それらがそうであるのであなたが物を見ることを可能にしない。どちらそれでもあなたをメモリーに引きずり、--時間の砂粒のフットプリントを除いた何もではない--か、または、それはあなたを未来に引きずる:大きい投影、
大きい予想、欲望、ゴール…
そして、あなたは、そんなに多く、それらに没頭する、
まるでそれらがいくらかの現実を持っているかのように!
世界に住みなさい。精神によるnot。過去または未来をあなたと現実の間に立たせてはならない。そして、あなたは、仏が何を永遠の法律を呼ぶかを知るであろう。あなたはそれによって脈動する それに震える 。あなたは単に法律の大きい海洋の波になる。あなたは、そのような深い調和のそのような調和〈そのような場合-onementの〉にいて、一致し、全体の空はあなたに花を浴びせ始めて、全体の存在はあなたと喜ぶ。
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